Snöigt vinterland

Det är redan december och det ligger faktiskt ett litet vitt täcke på marken utanför. Snacka om att julstämningen skruvas upp när det kommer lite snö. I förra veckan var jag en sväng i Sthlm och då passade jag på att träffa Elin, vi lunchade på ett typ kina/thai ställe och käkade buffé. Alltså buffé det är ju riktigt bra grejer, mycket att välja på och det finns nästan något för alla. Sen hann vi med en kaffe på det också på ett litet café, det roliga där var att det var jättelitet, men alla kakor och så var sjukt stora, som en hel middag i sig liksom. Såg ju farligt inbjudande ut, men mätta som vi var, så var vi nyttiga och tog bara kaffe. Fick sällskap på tåget hem sen av syrran som hade vart i storstan hela helgen på mässa. Väl hemma igen åkte vi till syrran med resten av familjen och där anslöt sig även delar av släkten och vi körde adventsfika på kvällen där :) I fredags så blev det saffransbak, jag och mamma åkte till syrran för att vara katt och husvakt, då hon njuter av lite semester i Egypten just nu och ställde till med bak hemma hos henne. Det tog typ hela kvällen :) Massa gott blev det, lussekatter och så lusselängder med kanel i en del och kardemumma i några. Sjukt lyckat och supergott blev allt! :) Nu när schemat på jobbet är slut är det jobbsökning som gäller för hela slanten. Träning blir det såklart lite med, ryggen är numera min kompis igen, vilket är oerhört skönt. Sen blir det ridning med, har hittat en häst som jag hjälper till med, tror inte jag har berättat det här än. Han är 13 år, fullblod och så underbart fin och snäll. Jag är lyckligt lottad som får rida en så himla fin häst! Förra veckan var han halt så då fick jag rida unghästen istället och det var riktigt roligt, himla kul häst att rida det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0