Helgen

I fredags hade vi inget schemalagt så det var nästan ledigt, o de satt galet fint. Hann städa, damma, plocka iordning, diska o fixa, o nu e lyan finfin :) Hann med o tvätta och lite plugg blev det också. Framåt kvällen sen åkte jag hemhem till Sörping. Vi köpte mat på Vi & Ni, underbart gott vill jag lova! Sen såg vi på Idol och käkade godis och drack vin. Snacka om fredagsmys! Jag sov hemma för sen på morronen blev det upp o hoppa vid halv sex, o lite efter sju satt jag på bussen in till stan för o jobba i några timmar.

Klockan halv ett hämtade mamma mig och vi åkte till Rejmyre för kalajs. Där blev vi bjudna på rostbiff och potatisgratäng och sen efterrätt på det och lite senare fika också. Massor av gott som vanligt o vi alla beklagade vi oss på att vi var allt för mätta hehe :P Trevligt att träffa släkten och umgås lite, vi hade riktigt roligt. Roligaste var nog när vi alla satt o försökte vända pepparkakor i munnen :P haha! Härliga familj!

Igår kväll fick jag besök av Annie, vi hade lite filmkväll och såg på The Proposal. Riktigt bra film med Ryan Reynolds och Sandra Bullock.

Idag blir det lite läsande inför den kommande veckan och troligtvis lite matlagning också, tänkte göra ett par matlådor till i veckan om jag orkar vill säga :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0